مشاوره رایگان و تخصصی با کلینیک دکتر مهدی شمشیر : 09194968569 - 33474004
دندان درد کودکان و اطفال

دندان‌درد در کودکان و اطفال به دلایل بسیاری بروز می‌کند، و ما به عنوان افراد بالغ قادریم آن‌ها را شناسایی کرده و در صورت نیاز به دنبال راهی برای تسکین آن‌ها باشیم. اما در مورد کودکان، دندان‌درد تنها یک درد بی‌پایان است که بدون هیچ نشانه‌ای از تسکین باعث آزار کودک می‌شود.

دندان درد کودکان
دندان‌ دردها زمانی رخ می‌دهند که فرسایش یا پوسیدگی به پالپ دندان می‌رسد که حاوی عصب‌ها و رگ‌های خونی کوچکی است که به شدت حساس می‌باشند. یکی از شایع‌ترین دلایل دندان‌درد به نوع رژیم غذایی مربوط می‌شود، مانند نوشیدن بیش از حد نوشابه یا خوردن خوراکی‌هایی که مقدار زیادی قند دارند، مانند شیرینی‌ها.

نشانه های دندان درد در کودکان

یک دندان‌درد، بسته به میزان دردی که ایجاد می‌کند، می‌تواند نشانه هر یک از مشکلات زیر باشد:
  • رشد یک دندان تازه
  •  شل شدن و یا افتادن پرکردگی
  •  فرسایش و/یا پوسیدگی دندان
  • لب‌پریدگی دندان یا ترک برداشتن مینای دندان
  • غذا به طور تصادفی بین دندان‌ها گیر کرده و به تدریج در حال دردناک‌تر شدن است. نیرویی که غذای گیر کرده به دندان‌ها وارد می‌کند باعث هل دادن و دور کردن آن‌ها از یکدیگر شده و ریشه دندان‌ها و خط لثه را دردناک می‌کند.

نوع درمان دندان درد

دندانپزشک، نوع درمان دندان‌ درد کودکان را بر مبنای عوامل زیر تعیین می‌کند:
  • میزان شدت عارضه
  •  نظر یا اولویت‌های شما
  • آنچه انتظار می‌رود با پیشرفت عارضه رخ دهد
  • سن، وضعیت کلی سلامت و تاریخچه پزشکی کودک
  • قدرت تحمل کودک در برابر داروها، اعمال و درمان‌های موجود

درمان دندان درد

درمان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
  • تجویز آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی
  • تجویز مسکن
  • کشیدن دندان
  • خشک کردن آبسه، در صورت وجود
  • عصب‌کشی  یک عمل جراحی که شامل برداشتن عصب و بافت آسیب دیده از وسط دندان است.
اینکه کودکتان موقع مسواک زدن لجاجت کرده و همکاری نمی‌کند، می‌تواند نشان دهنده آن باشد که او دچار دندان‌درد شده است. در چنین مواردی بدون معطلی در یک کلینیک دندانپزشکی برای او نوبت بگیرید.
ما در کلینیک دندانپزشکی دکتـــــرشمــــشــــیر با کمال افتخار به شما و کودکتان کمک خواهیم کرد. عموما، هر چه زودتر به این مشکلات دندانپزشکی رسیدگی شود، رفع آن‌ها آسان‌تر خواهد بود. دندانپزشکانِ کودک پسند ما دارای سال‌ها تجربه هستند. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتـــــرشمــــشــــیر خود را به خلق لبخندهای رضایتمندانه و سالم متعهد می‌دانیم.
 برای کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره 02133474004 تماس بگیرید. همچنین میتوانید با پر کردن فرم رزرو آنلاین نسبت به رزرو وقت اقدام کنید.

خدمات مرتبط:مقالات مرتبط:
از طرق زیر می توانید با ما در تماس باشید:
شماره تماس با کلینک دندانپزشکی دکتر شمشیر برای تعیین وقتشماره مطب 33474004-021
مشاوره رایگان با کلنیک دندانپزشکی دکتر شمشیر021-33863211 - 09194968569
آدرس ایمیل کلینیک دندانپزشکی دکتر شمشیر info@dr-shamshir.com
مشاهده آدرس و نقشه گوگل مطب
درباره ما

کلینیک دندانپزشکی دکتر شمشیر با کادری مجرب، خود را متعهد به ارائه بهترین مراقبت های بهداشت دهان و دندان به بیماران می داند. تیم کلینیک دکتر شمشیر متشکل از اندودنتیست ها و پریودنتیست ها، دندانپزشکان عمومی، کاردان های بهداشت دهان، پریودنتیست های فک و صورت و جراحان دهان و فک و صورت است.