[vc_row][vc_column][vc_column_text]

اگر خصوصیتی در لبخندتان در مورد زیبایی دندان وجود دارد که اجازه لبخند زدن و خندیدن آزادانه را از شما سلب می‌کند، بدون لحظه‌ای درنگ با ما تماس بگیرید تا از خدمات اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان، درمان‌هایی مانند سفید کردن دندان، روکش و ایمپلنت‌های دندان، برخوردار شوید.

زمانی که لبخند می‌زنید، سراسر جهان همراه با شما لب به خنده می‌گشاید. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتـــــرشمــــشــــیر بر این باوریم که لبخند صرفاً یک ویژگی فرعی نیست، بلکه بازگو کننده احساسات و عواطف آدمی در مورد خود و جهان اطرافش است و تأثیر شگرفی در شناخت دیگران از ما دارد. هنگامی که لبخند خود را پنهان می‌کنید، در حقیقت لذت و خوشی خود را سرکوب می‌کنید و گاه حتی باعث می‌شوید دیگران از شما گریزان شوند.

اصلاح طرح لبخند - طراحی لبخند
اصلاح طرح لبخند – طراحی لبخند

رویکرد کلینیک دکتر شمشیر در طراحی لبخند

رویکرد ما در کلینیک دندانپزشکی دکتـــــرشمــــشــــیر برای اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند، مانند برنامه درمانی دندان، کاملاً مشارکتی است و طرح لبخند با هم فکری بیمار و دندانپزشک انجام می‌گیرد. دندانپزشک در ابتدا از بیمار می‌خواهد تا اهداف و سبک زندگی‌اش را بیان کند و لبخند و ظاهر رویایی خود را توصیف کند، سپس بهترین برنامه برای نیل به اهداف مشخص طرح‌ریزی می‌شود.
کلینیک دندانپزشکی دکتـــــرشمــــشــــیر با ارائه خدمات طراحی لبخند رویای شما را برآورده می‌سازد و سرانجام لبخند رویایی‌تان بر روی چهره‌تان نقش می‌بندد. بنابراین چه خواستار رفع نقص یک دندان هستید، چه تمایل به طراحی لبخندی کاملاً جدید و اصلاح تمام دندان‌ها دارید، ما به شما کمک می‌کنیم تا به لبخند دلخواهتان دست یابید.

خدمات طراحی لبخند

طراحی لبخند علاوه بر جذابتر کردن لبخند، سلامت عمومی را نیز بهبود می‌بخشد. بخش مهمی از طرح لبخند دندان به مشکلات زیربنایی و اصلی، مانند پوسیدگی دندان، می‌پردازد، بنابراین لبخند زیبا هم نشانه جذابیت است و هم نشانه سلامتی.
بیمار و متخصص طراحی لبخند پس از بازیابی سلامت دهان و دندان یکی از درمان‌های زیبایی زیر را با توجه به شرایط انتخاب می‌کنند:

1.ایمپلنت های دندان:

ایمپلنت جایگزین دائمی و بلند مدت دندان از دست رفته است. ایمپلنت دندان علاوه بر شباهت و عملکردی مشابه دندان طبیعی یکپارچگی و ساختار صورت را نیز حفظ می‌کند که برای انجام آن باید نزد متخصص ایمپلنت مراجعه کنید.

2.سفید کردن دندان‌ها:

ما با بهره‌گیری از مؤثرترین و نوین‌ترین سیستم‌های موجود سفید کردن دندان‌ها (بلیچینگ)، روش‌های درمان در منزل و در مطب را به بیماران ارائه می‌دهیم.

3.روکش پرسلن (سرامیکی/ چینی):

تاج‌ پرسلن (سرامیکی/ چینی) بهترین روش ترمیم شکستگی، ترک خوردگی یا لب‌پریدگی دندان است. این روکش‌ها با ظاهر طبیعی‌شان نقص دندان‌ها را کاملاً می‌پوشاند.

روکش پرسلن، سرامیک
روکش پرسلن، سرامیکی، چینی

این روکش‌های بسیار باریک همرنگ دندان به طور سفارشی برای هر بیمار متناسب با سطح‌های جلویی دندان به گونه‌ای ساخته می‌شود که اندازه و شکل دلخواه پدید بیاید. روکش راه حل ایده‌آلی برای ترمیم دندان لب پریده و تغییر رنگ داده محسوب می‌شود. باندینگ کامپوزیت دندان، درمانی بسیار کم‌هزینه است که می‌تواند در مدت زمانی به کوتاهی یک جلسه‌ی درمانی، تغییرات گسترده‌ای را در لبخند شما ایجاد کند.

باندینگ کامپوزیت
باندینگ کامپوزیت

باندینگ کامپوزیت به موادی همرنگ دندان اطلاق می‌شود که از ترکیب رزین‌های پلاستیکی و یک پرکننده‌ی شیشه‌ای بدست می‌آیند. مواد شیشه‌ای بکار رفته در این ترکیب، استحکام و شفافیتی شبیه‌ به یک دندان طبیعی را برای این کامپوزیت‌ها ایجاد می‌کنند.

صاف و مرتب کردن:

برای داشتن لبخندی زیبا دیگر لازم نیست سال‌ها سیم‌های فلزی را بر روی دندان‌هایتان تحمل کنید. امروزه با بهره‌گیری از ارتودنسی‌ های نامرئی گوناگون می‌توان تنها ظرف چند ماه دندان‌هایی صافتر و لبخندی خوشایندتر داشت.

ارتودنسی نامرئی
ارتودنسی نامرئی

شرایط انجام طراحی لبخند

بهترین متقاضیان طراحی لبخند، اصلاح کامل دندان‌ها و سفید کردن دندان باید از سلامت عمومی مناسب و بهداشت دهان و دندان خوبی برخوردار باشند، اما در عین حال از بعضی ویژگی‌های مشخص لبخندشان ناراضی باشند. هر چه مشخصات لبخند دلخواه واضح‌تر و تعیین شده‌تر باشد، فرایند طراحی لبخند موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

مشکلات قابل حل از طریق طراحی لبخند

به کمک طراحی لبخند می‌توان نقص‌های زیبایی گسترده‌ای مانند موارد زیر را برطرف نمود:

  • تغییر رنگ و از بین رفتن رنگ دندان
  • ترک یا لب پریدگی دندان
  • فرسودگی، تغییر شکل یا اندازه نامناسب دندان
  • انحراف یا کجی ملایم دندان
  • فاصله بین دندان‌ها
  • لبخند لثه نما (لبخند لثه ای)
  • خط لثه ناصاف
  • وجود عارضه‌های دندان

تمرکز اصلی در فرایند طراحی لبخند زیباتر ساختن لبخند است و سلامت دهان اولویت آن محسوب نمی‌شود. بنابراین مشکلات جدی دهان را باید پیش از شروع طراحی لبخند درمان نمود.

مشکلاتی که قبل از طرح لبخند می بایست برطرف شوند:

بیماری لثه:

بیماری بافت‌های نگه دارنده دندان‌ها (پریودنتال) مشکل متداولی است که خونریزی، التهاب و نفس بد بو را به دنبال دارد. این نوع بیماری در صورت درمان نشدن در نهایت به از دست دادن دندان و تحلیل استخوان فک می‌انجامد. دندانپزشک در مراحل اولیه معمولاً این عارضه را با پاکسازی دندان‌ها درمان می‌کند. البته در صورت پیشرفت کردن عارضه باید پاکسازی عمیق‌تری، موسوم به جرم گیری و صاف کردن دندان، انجام شود.

بیماری های لثه
بیماری های لثه

پاک‌سازی عمیق ریشه (روت پلنینگ) ‌یک روش درمان برای بیماری حاد لثه است. در بیماری لثه، التهاب بافت منجر به فاصله گرفتن لثه از سطح ریشه شده و باعث ایجاد یک فضای کوچک موسوم به پاکت پریودنتال می‌گردد. این وضعیت، تمیز نگه داشتن لثه را بسیار دشوار ساخته و اجازه می‌دهد تا باکتری‌ها درون پاکت‌ها تجمع یابد. جرم گیری دندان و پاک‌سازی عمیق ریشه ‌شامل تمیز کردن دقیق سطوح ریشه برای ازبین بردن رسوبات و جرمگیری دندان است.

دندان قروچه (براکسیسم):

دندان قروچه غالباً عارضه‌ای ناشی از استرس و فشار روانی است که به مرور زمان به درد فک، اختلال مفصلی ـ فکی ـ گیجگاهی و آسیب ساختاری دندان‌ها منجر می‌شود. دندانپزشک در صورت دندان قروچه کردن بیمار باید این عارضه را پیش از شروع فرایند طراحی لبخند درمان کند. در صورت درمان نشدن این عارضه، سایش مداوم دندان‌ها روی یکدیگر باعث می‌شود نتایج مطلوبی به دست نیاید و لبخند جذاب جدید دیگر چندان حوشایند نباشد.

پوسیدگی درمان نشده:

پزشک پوسیدگی را درمان و حفره ایجاد شده را پر می‌کند. این ترمیم نه تنها دندان آسیب دیده را تقویت می‌کند، بلکه از انتقال باکتری‌ها به دندان‌های کناری نیز جلوگیری می‌کند. تمام دندان‌های پوسیده را باید قبل از ادامه درمان انتخابی ترمیم کرد.

نامنظم بودن شدید:

با طراحی لبخند و اصلاح کلی دندان‌ها می‌توان نامنظم بودن ملایم دندان‌ها را اصلاح کرد. با این حال اختلال‌های فکی ـ دندانی (مال اکلوژن) شدید یا انحراف شدید دندان‌ها در این فرایند برطرف نمی‌شود. درمان‌های ارتودنسی مختلفی، مانند براکت‌ها و پلاک‌های متداول قدیمی، ارتودنسی نامرئی و براکت‌های همرنگ دندان، لبخند را زیبا می‌سازد و علاوه بر درمان لبخند لثه ای، سلامت دندان‌ها را بهبود می‌بخشد.
درمان نامنظمی شدید دندانها

استعمال دخانیات و سیگار کشیدن:

یکی از اهداف اصلی طراحی لبخند از میان بردن یا پوشاندن لکه‌هایی است که در اثر عامل‌های مختلفی چون کشیدن سیگار ایجاد می‌شود. اگر سیگاری هستید یا دخانیات مصرف می‌کنید، این لکه‌ها بار دیگر به مرور زمان دندان‌ها را بدمنظر خواهند ساخت. بنابراین چنانچه می‌خواهید نتایج به دست آمده ماندگاری بالایی داشته باشد، به نفعتان است که سیگار را پیش از شروع درمان ترک کنید.

انتظارات واقع بینانه

بیمار پیش از شروع اصلاح دندان‌ها و طراحی لبخند و اصلاح لبخند لثه ای باید به درک مناسبی از نتایج نهایی این درمان دست یابد. اکثر دندان پزشکان با بهره‌گیری از سیستم‌های تصویربرداری دیجیتال پیچیده قادر هستند پیش‌نمایشی از نتیجه عمل‌های خاص را ارائه دهند.

هزینه

از آنجایی که مورد طراحی لبخند و اصلاح دندان‌های هر بیمار با دیگری متفاوت است، هزینه اصلاح طرح لبخند نیز طبعاً برای تمام بیماران یکسان نیست. بنابراین تخمین هزینه درمان غیرممکن است؛ هزینه کلی طراحی لبخند در واقع به عامل‌های بی‌شمار و همچنین عمل‌های انجام شده بستگی دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اصلاح طرح لبخند

فهرست مطالب