[vc_row][vc_column][vc_column_text]

فاصله بین دندان‌ها می‌تواند جذاب و یا یک مشکل واقعی باشد. وجود چنین فاصله‌ای بخصوص در جایی که باعث جلب‌توجه می‌شود، می‌تواند باعث نارضایتی شما شود، بخصوص زمانی که لبخند می‌زنید. اگر فاصله بین دندان‌ها بیش‌ازحد زیاد باشد، می‌تواند تراز دندان‌های شما را برهم بزند. این موضوع می‌تواند در دندان‌های شما اختلال ایجاد کرده، باعث درد شود و یا جویدن غذا را با مشکل مواجه کند.
متخصصین دندانپزشکی ما در کلینیک دندانپزشکی دکتـــــرشمــــشــــیر با بهره‌گیری از تخصص خود در زمینه‌ی درمان و رفع مشکلات دندان با استفاده از روش‌های مختلفی از جمله کامپوزیت‌های دندانی، لامینت ونیر، روش‌های ارتودنسی و غیره به رفع مشکل فاصله‌ی میان دندان‌ها کمک می‌نمایند.

روش های درمانی فاصله بین دندان ها

اگر شما تصمیم به درمان فاصله دندان‌های خود گرفته‌اید یا بنا به دلایل پزشکی، اگر دندان‌پزشک از شما بخواهد فاصله دندان‌های خود را اصلاح نمایید، گزینه‌های درمانی متفاوتی برای کاهش فاصله دندان‌ها وجود دارد.

کش‌های ارتودنسی

استفاده از کش‌های ارتودنسی برای اصلاح فاصله دندان‌ها، روشی مقرون‌به‌صرفه است. در این روش، می‌توانید هنگام شب از باندهای کشی استفاده کنید تا به‌صورت فیزیکی آن‌ها به هم نزدیک‌تر گردند. توجه داشته باشید که دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند، این کار باید تحت نظارت مستقیم یک دندان‌پزشک صورت بپذیرد، زیرا که کاهش بیش‌ازحد فاصله و یا حرکت سریع دندان‌ها می‌تواند منجر به مشکلات لثه و اختلال در استخوان فک گردد. هزینه این روش به تعداد کش‌های مصرفی شما بستگی دارد.

استفاده از کش های ارتودنسی -درمان فاصله بین دندانها
استفاده از کش های ارتودنسی -درمان فاصله بین دندانها

باندینگ دندان و یا ونیرهای دندانی

یک راه دیگر برای اصلاح فاصله بین دندان‌ها، پر کردن فاصله با مواد دندانی است. باندینگ دندانی (روکش‌های سرامیکی) اشاره به استفاده از مواد رزینی دارد که برای دو دندان استفاده می‌شود تا فضای بین آن‌ها پر شود.
ونیرهای دندانی روکش‌های سرامیکی (پرسلن) هستند که در واقع بر روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند. به‌ طور معمول ونیرها جلوه خوبی به دندان‌ها می‌دهند. بسته به محل و میزان مواد موردنیاز، هزینه این روش متفاوت خواهد بود، همچنین توجه داشته باشید از آنجایی‌ که این روش به‌نوعی فرآیند زیبایی محسوب می‌شود، احتمالاً بیمه شما هزینه‌های آن را پوشش نخواهد داد.

استفاده از باندینگ یا ونیر دندانی - درمان فاصله بین دندان
استفاده از باندینگ یا ونیر دندانی – درمان فاصله بین دندان

بریس و نگه‌دارنده‌های ارتودنسی

ممکن است دندان‌پزشک برای اصلاح فاصله بین دندان‌ها استفاده از بریس‌های ارتودنسی را توصیه نماید. گاهی هزینه‌های ارتودنسی سریع برای رفع این مشکل در کودکان و بزرگسالان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

رفع زائده‌ی لثه‌ای میان دندان‌ها (فرنکتومی)

یک زائده پوستی لب بالا را به فک بالا (مقابل دو دندان جلو) متصل می‌کند. به این بافت “فرنوم” می‌گویند. اگر این زائده پوستی بیش‌ از حد بزرگ‌شده باشد، ممکن است دندانپزشک “فرنکتومی ” را توصیه نماید. در فرنکتومی این زائده پوستی از طریق جراحی برداشته می‌شود. از آنجا که این روش درمانی یک جراحی محسوب می‌شود، معمولاً توسط یک جراح دهان و دندان انجام می‌شود.

اقدامات احتیاطی

توجه داشته باشید که درمان فاصله بین دندان‌ها باید تحت نظارت مستقیم یک دندان‌پزشک صورت پذیرد. زیرا دندان‌پزشک می‌تواند مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کرده و مداخلات درمانی را به‌موقع آغاز نماید. اگر از بیماری‌های لثه رنج می‌برید، باید به‌گونه‌ای مراقب دندان‌ها و لثه خود باشید که استخوان‌های شما دستخوش تغییرات و آسیب قرار نگیرند. اگر استفاده از روکش دندانی و یا ونیر را برای مشکل خود انتخاب کرده‌اید، توجه داشته باشید که ممکن است آن‌ها از جای خود خارج شده و یا بشکنند. بنابراین هنگام خوردن غذاهای سفت و یا چسبناک مراقب باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

رفع فاصله بین دندانی

فهرست مطالب