[vc_row][vc_column][vc_column_text]

فرایند پر کردن دندان به منظور ترمیم حفره ایجاد شده در اثر پوسیدگی دندان انجام می‌شود. پیشرفت‌های چشمگیر حاصل شده در دندانپزشکی مواد مختلفی را برای پر کردن دندان در اختیار دندان پزشکان و بیماران قرار داده است که متخصص بهترین نوع را با توجه به عامل‌های متعدد در نظر می‌گیرد.
به خاطر داشته باشید که تمام مواد مناسب استفاده در تمام موقعیت‌ها نیستند. دندانپزشک مناسب‌ترین ماده را با توجه به نیازها و ضرورت‌های پزشکی و تخصصی موجود تعیین می‌کند. ماده (سفید) همرنگ دندان یکی از پرکاربردترین موادی است که امروزه برای پر کردن دندان استفاده می‌شود.

ضرورت پر کردن دندان

هدف از درمان پر کردن دندان این است که بافت پوسیده برداشته شود و حفره ایجاد شده با مواد مخصوص پر شود تا دندان ظاهری طبیعی و عملکردی مناسب داشته باشد. درمان پر کردن برای ترمیم دندان‌هایی انجام می‌شود که آسیب چندانی ندیده‌اند و دندانپزشک مطمئن است که مواد مخصوص استحکام لازم دندان را به دست می‌دهد. تمام دندان‌ها، چه عقب چه جلو، و تمام سطوح قابل پر کردن هستند. حتی پوسیدگی دندان جلو را می‌توان با مواد همرنگ دندان ترمیم کرد.

فرایند پر کردن دندان

دندانپزشک در ابتدا دندان و ناحیه اطراف را برای ترمیم بخش آسیب ‌دیده آماده می‌کند و تراش می‌دهد. پوسیدگی یا آسیب‌دیدگی با لیزر یا هندپیس دندانپزشکی برداشته می‌شود و جرم‌گیری این ناحیه به منظور زدودن باکتری‌ها یا ذرات باقیمانده پیش از تکمیل ترمیم انجام می‌شود.
برای پر کردن دندان با کامپوزیت باید ابتدا دندان را ایزوله کرد. ایزوله کردن دندان در ترمیم با کامپوزیت از آن رو بسیار مهم است که اجازه نمی‌دهد رطوبت درمان باندینگ را مختل کند. دندانپزشک در باندینگ لایه‌های چسب و سپس ماده کامپوزیت را روی دندان می‌زند و آن را با تابش نور مخصوص خشک و سفت می‌کند. ترمیم کامپوزیتی علاوه بر ظاهر زیبا عملکرد مناسبی نیز دارد.

فرآیند پر کردن دندان
فرآیند پر کردن دندان

آیا امکان به وجود آمدن آلرژی به مواد پر کردن دندان وجود دارد؟

در برخی موارد بسیار نادر، بیماران واکنش آلرژیک نسبت به مواد پرکننده دارند. این واکنش اغلب دیده نمی‌شود و معمولاً می‌تواند اجتناب شود، زیرا بیماران دچار این وضعیت معمولاً سابقه خانوادگی بروز چنین مشکلی را دارند. علائم اصلی واکنش آلرژیک راش پوستی یا خارش مزمن است. تاکیید می‌کنیم که این نوع واکنش کاملاً نادر است و می‌تواند با برداشتن ماده پر کننده و جایگزین کردن آن با یک ماده ساخته شده از مواد مناسب‌تر حل شود.

ببینیم : فرآیند پرکردن و روکش دندان– کلینیک دندانپزشکی دکتر شمشیر

هزینه پر کردن دندان

بعضی پرکردگی‌ها سریع‌تر فرسوده می‌شود. هزینه پر کردن دندان با مواد با استحکام بالا معمولاً بیشتر است. پر کردن دندان یکی از کم هزینه‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است و برخلاف درمان‌هایی مانند عصب‌کشی، رقم قابل توجهی را از حساب بانکیتان کم نمی‌کند. ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت بهای منصفانه‌ای را بابت خدمات تخصصی خود به شما اعلام می‌نماییم و تعرفه درمان‌های دندانپزشکی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهیم تا کلینیک مورد نظر خود را با در نظر گرفتن تمام جوانب آگاهانه انتخاب کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

پر کردن دندان

فهرست مطالب